Συνθέτες
Α (1)
|
Β (6)
|
Γ (2)
|
Ζ (1)
|
Κ (4)
|
Λ (3)
|
Μ (13)
|
Ν (3)
|
Ο (1)
|
Π (3)
|
Ρ (3)
|
Σ (8)
|
Τ (2)
|
Χ (2)
» Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ (Wolfgang Amadeus Mozart, 1756-1791)
» Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ (Johann Sebastian Bach, 1685-1750) » Γιοχάννες Μπραμς (Johannes Brahms, 1833-1897) » Γκούσταβ Μάλερ (Gustav Mahler, 1860-1911) » Γκυγιώμ ντε Μασώ (Guillaume de Machaut, περ. 1300-1377) » Γουίλλιαμ Μπερντ (William Byrd, περ. 1540-1623) » Έκτωρ Μπερλιόζ (Hector Berlioz, 1803-1869) » Κλάουντιο Μοντεβέρντι (Claudio Monteverdi, 1567-1643) » Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (Ludwig van Beethoven, 1770-1827) » Μπέλα Μπάρτοκ (Bela Bartok, 1881-1945) » Φάννυ Μέντελσον Χένσελ (Fanny Mendelssohn Hensel, 1805-1847) » Φέλιξ Μέντελσον (Felix Mendelssohn, 1809-1847) » Χίλντεγκαρντ φον Μπίνγκεν (Hildegard von Bingen, 1098-1179) Γκυγιώμ ντε Μασώ (Guillaume de Machaut, περ. 1300-1377)
Η μουσική του θεωρείται το αποκορύφωμα της Αρς Νόβα. Είχε ήδη χειροτονηθεί ιερέας όταν μπήκε στην υπηρεσία του βασιλιά της Βοημίας, ακολουθώντας τον σε στρατιωτικές εκστρατείες σε όλη την Ευρώπη. Ο Μασώ κατέγραψε τα ηρωικά κατορθώματα του αφέντη του σε μακροσκελή ποιήματα, από τα οποία αντλούμε και εμείς κάποια στοιχεία για τη ζωή του συνθέτη. Πάντα κινούνταν σε κύκλους αριστοκρατικούς, πράγμα που του επέτρεψε να επιβλέψει τη δημιουργία περίτεχνων χειρογράφων με τα ποιητικά και μουσικά του έργα. Μαζί με τα ερωτικά σανσόν και τα αφηγηματικά ποιήματα, ο Μασώ συνέθεσε την πρώτη πλήρη πολυφωνική λειτουργία (Messe de Nostre Dame, δηλ. Λειτουργία της Παναγίας), μελοποιώντας και τα πέντε σταθερά της μέρη (Κύριε, Δόξα, Πιστεύω, Άγιος-Ευλογητός και Αμνός του Θεού). Μετά τον Μασώ, η σύνθεση τέτοιων κύκλων καθιερώθηκε και η πολυφωνική λειτουργία αποτέλεσε ένα από τα σημαντικότερα μουσικά είδη της Αναγέννησης.
|